تور گرجستان | تور لحظه آخري اروپا تور گرجستان | تور لحظه آخري اروپا .

تور گرجستان | تور لحظه آخري اروپا

جاذبه هاي گردشگري گرجستان

جاذبه هاي گردشگري گرجستان

 

 

گرجستان كشوري است در شرق درياي سياه و يكي از ديدني ترين و زيباترين مناطق جهان محسوب مي شود و پايتخت آن شهر تفليس است اين كشور در منطقه اوراسيا قرار دارد كه مرز ميان اروپا و آسيا است و كشور گرجستان، كوهستاني و پرباران است. بيشتر شهروندان آن مسيحي هستند و ۸۴ درصد آنان از نژاد گرجي دارند و به زبان گرجي سخن مي‌گويند. اين زبان خط ويژه خود را دارد و جاذبه هاي گردشگري زيادي در اين كشور نهفته است كه تور گرجستان در نظر دارد در اين قسمت شما را با جاذبه هاي گردشگري كشور گرجستان آشنا سازد.


۱) نارين قلعه تفليس

اين قلعه را در گرجستان با نام ناريكا (Narikala) ميشناسند كه به معناي قلعه كوچك ميباشد و اين قلعه يكي از قديميترين بناها و ديدنيهاي تفليس گرجستان ميباشد.اين قلعه در قرن ۴ تحت عنوان قلعه انتقام بنا نهاده شده است و بعدها توسط خاندان بني اميه در قرن ۷ و بين سالهاي ۱۰۸۹-۱۱۲۵ بدست شاه ديويد سازنده (شاه گرجي) توسعه يافته است.قلعه ناريكا بر فراز تپه اي كه ناظر بر شهر تفليس و رودخانه كورا ميباشد و بين حمامهاي گوگردي و باغ بوتانيك تفليس قرار دارد. در حياط پاييني قلعه نيز كليساي سنت نيكلاس واقع شده است.بناي كنوني قلعه كه هم اكنون قابل مشاهده است بين قرون ۱۶ و ۱۷ ميلادي تجديد بنا شده است كه در سال ۱۸۲۷ بدليل زلزله قسمت اصلي ديواره هاي قلعه آسيب ديد.


۲) ساحل سحر آميز باتومي

در نزديكي بندر باتومي منطقه اي قرار دارد به نام اوركي و گرگولتي كه به آن ساحل، ساحل سحر آميز (Beach magic) يا ساحل مغناطيسي گفته مي شود . باور بر اين است كه شنا كردن در اين منطقه و آفتاب گرفتن بر روي شن هاي ساحلي منجر به درمان بيماريهاي مفصلي و رلكسيشن در شخص مي شود. بر اساس تحقيقات دانشگاه اوركي گرجستان تركيبات ماسه هاي ساحل اين منطقه حاوي مواد معدني ويژه اي مي باشد كه اثرات درماني آن در مورد بيماريهاي قلبي ، عروقي و عصبي به اثبات رسيده است. بر اساس اين مطالعات تنها دو منطقه در جهان شناخته شده است كه چنين خواصي در آن وجود دارد. چند روز استراحت و تفريح در اين منطقه ميتواند عامل درمان يا پيشگيري از بسياري بيماريها باشد.كوهستان هاي گرجستان سرچشمه رودهاي متعددي مي باشد و عبور رودخانه از شهرها و و روستاهاي اين كشور سيماي آنها را ديدني تر ساخته است.


۳) باغ گياه شناسي باتومي

باغ گياه شناسي (Botanical Garden) در ۱۰ كيلومتري شمال بندر باتومي در منطقه اي به نام دماغه سبز واقع شده و ۱۱۱ هكتار وسعت دارد. اين باغ ۵۰۰۰گونه ي گياهي دارد كه ۱۲۰۰ گونه ي آن رز است. اداره ي آن اينك با آكادمي علوم گرجستان است. بخش هاي مهم باغ: غرب آسيا، زلاند نو، آمريكاي جنوبي، هيماليا، مكزيك، استراليا، مديترانه، قفقاز، پارك ساحلي، باغ رز. گونه هاي گياهي كشور هاي مختلف در كنار يكديگر در اين باغ كه همچون بهشتي از گلها و درختان سر به فلك كشيده مي باشد ، روييده اند و اين به خوبي بيانگر معتدل بودن آب و هوا ، حاصلخيزي و مقدار بارندگي زياد در اين شهر ساحلي مي باشد.


۴) كوه مقدس تفليس

كوه مقدس (Holy Mountain) يا متاتسميندا تپه‌اي بلند است كه بخش مركزي تا غرب شهر تفليس را فرا گرفته و دكل تلويزيون به طول ٢١٠ متر هم بر روي آن قرار دارد و يكي از برترين ديدنيهاي تفليس گرجستان و جاذبه هاي گردشگري گرجستان است. بالاي تپه، پارك متاتسميندا قرار دارد. يك پارك مجهز و تفريحي با مساحت يك كيلومتر مربع كه بلندترين رولر كستر-قطارهاي شهربازي كه با سرعت زياد و روي مسير مارپيچ حركت مي‌كنند را با طول شصت متر، مي‌توانيد در آن ببينيد و اين پارك مرتفعترين پارك شهر تفليس و يكي از بزرگترين و جذابترين پاركهاييست كه هر روزه بيشترين تعداد بازديدكننده را به خود جلب ميكند. اين پارك در ارتفاع ۸۰۰ متري سطح دريا واقع است در حاليكه خود شهر در ارتفاع متوسط ۴۳۰ متري قرار گرفته است. اين مكان در فاصله تقريبي ۷٫۵ كيلومتري از مركز شهر واقع بوده و مسير آنرا با سواري در عرض ۱۵ دقيقه ميتوان طي نمود. البته كوتاهترين مسير براي رسيدن به اين پارك استفاده از تله كابين و يا قطار ريلي مخصوص اين پارك است .


۵) موزه هاي تفليس

در دوران شوروي سابق تفليس جزو ۴ شهر برتر از نظر موزه ها در كل اتحاد شوروي محسوب مي شد. از موزه هاي معروف اين شهر مي توان موزه هنرهاي زيبا (Shalva Amiranashvili Museum of Fine Arts) را نام برد كه در آن آثار نقاشان ايراني مربوط به قرن هجدهم را نيز مي توان مشاهده كرد. موزه جاناشيا (Janashia Museum of Georgia) هم مربوط به آثار هنري دوران اوليه مسيحيت در گرجستان است. موزه تاريخ تفليس The Tbilisi History Museum محل مناسبي است براي علاقه مندان به تاريخ اين شهر. موزه باستان شناسي تفليس (The Tbilisi Archaeological Museum) كه در سال ۱۹۸۸ توسط باستانشناس گرجي، رستم آرامشويلي بنا شده است، مربوط به آثار حفاري هاي انجام شده در اطراف شهر تفليس است و برخي از قديمي ترين اشياء برنزي جهان در اين موزه نگهداري مي شوند. موزه استالين در شهر گوري، زادگاه استالين واقع شده است و شامل عكس ها، مكاتبات و اسناد مربوط به آن دوران، خانه زادگاه و زندگي تا ۴ سالگيش و قطار مخصوص وي مي باشد. بازديد از اين موزه شما را با بخشي از تاريخ قرن بيستم آشنا مي كند. اين شهر داراي قلعه چشمه و كليساي قديمي مي باشد.

 

۶) حمام هاي سولفور

حمام هاي گوگردي در محله اي قرار دارند به نام آبانتوباني Abantubani كه بخشي از منطقه تفليس قديم است. آب گرم اين حمام ها مستقيماً از چشمه هاي آبگرم تأمين مي شود. هزينه استفاده از حمام هاي عمومي از ۲ لاري به بالا و هزينه استفاده از حمام نمره يا همان كابين اختصاصي ۱۵ تا ۸۰ لاري براي يك ساعت مي باشد. هزينه ماساژ جداگانه است كه در صورت درخواست ماساژور در نظر گرفته مي شود. ماساژ در اين حمام ها بيشتر به شستن شباهت دارد. نوشيدني هاي مختلف نيز به قيمت معمول در اين حمام ها عرضه مي شوند.

از قديم الايام چشمه هاي آب گرم يكي از بهترين منابعي بوده اند كه مردم از آن ها براي آب تني و چه بسا براي رفع بيماري هايشان استفاده مي كرده اند، به طوري كه در هر كشور چند مورد از اين چشمه هاي درماني وجود داشته باشد. چشمه هاي گوگردي هم كه گاهي از آن ها آب گرم بيرون مي آيد، يكي از اين منابع به حساب مي آيد.در تفليس گرجستان بسياري از افراد از حمام هاي گوگردي استفاده مي كرده اند كه هنوز هم كه هنوز است اين حمام ها به قوت خود باقي اند. حمام سولفور يكي از همين حمام هاي آب گرم است كه هم اكنون هم به صورت حمام آب گرم و جاذبه هاي توريستي گرجستان مورد توجه بسياري از مسافرين است.


برچسب: ، تابستاني جذاب و ديدني در گرجستان، جاذبه-هاي گردشگري كشور، مراكز خريد باتومي، هتل هاي گرجستان، همه چيز در مورد كشور گرجستان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۴:۵۳ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :