تور گرجستان | تور لحظه آخري اروپا تور گرجستان | تور لحظه آخري اروپا .

تور گرجستان | تور لحظه آخري اروپا

غذاهاي سنتي و رستورانهاي گرجستان

غذاهاي سنتي

 

1لوبيو (lobio)

لوبيو نقش مهمي در غذاهاي گرجستان ايفا ميكنه.اين غذا تنوع زيادي داره و يكي از معروف ترينش، غذاي سرد لوبيا نوگيزت، كه در اون لوبيا له شده و با سير، گردو، پياز، و گشنيز مخلوط ميشه كه البته داغ هم سرو ميشه و پر از ادويه هستش.

۲٫ آجارولي ( adjaruli )

آجارولي از دسته خاچاپوري است و از انواع خاچاپوري مي باشد. آجارولي از غذاهاي لذيذ و پرطرفدار گرجستان كه بيشتر طرفداران آن در استان آجاريا در منطقه باتومي است. آجارولي در اصل خميري به شكل قايق است كه در وسط قايق يك تخم مرغ قرار مي گيرد و معمولا تخم مرغ وسط آن را با خميرهاي نان مخلوط كرده و ميل مي كنند.

۳٫ چورچخلا (churchkhela)

يكي از محبوب ترين دسرهاي گرجي، اين آبنبات هاي سوسيس شكل هستن كه خيلي از كشورهاي همسايه گرجستان طرفدارشن. اين دسر از گردو (گاهي بادام و يا آجيل) درست ميشه و در آخر داخل آب انگور فرو برده ميشه.

۴٫ خاچاپوري ( khachapuri )

پرطرفدارترين غذا و ميان وعده معروف گرجي خاچاپوري است. خاچاپوري بعنوان نماد فرهنگي گرجستان و از محبوب ترين غذاهاي گرجي بشمار مي رود كه پنير محلي را در وسط خمير گذاشته و مي پزند. موادي كه براي درست كردن خاچاپوري نياز است : آرد – تخم مرغ – پنير محلي و روغن. در سطح شهر تفليس و اغلب شهرهاي گرجستان مغازه هاي كوچك و بزرگ انواع خاچاپوري را عرضه مي كنند و قيمت كمي دارد و يكي از محبوب ترين غذاهاي بهاره در گرجستان هست.

۵٫ خينكالي ( khinkali )

پس از خاچاپوري ، معروفترين غذاي گرجي خينكالي نام دارد. خينكالي در اصل خميرهاي بقچه اي مانندي است كه در وسط آن گوشت وجود دارد و بسيار لذيذ و خوشمزه است و همچنين طرفداران زيادي در گرجستان دارد ولي خوردن آن كمي مشكل است و بدين صورت خورده مي شود كه ابتدا بايد بوسيله دندان سوراخي در خمير بقچه اي ايجاد كنيد و كل آب موجود در آن را ميل كنيد سپس بقيه بقچه را نوش جان كنيد و معمولا با دست و بدون قاشق يا چنگال خورده مي شود.

۶٫ ايمرولي ( imeruli )

يمرولي نيز از انواع خاچاپوري و بسيار لذيذ و پرطرفدار است. ايمرولي معمولا به صورت گرد درست مي شود و مواد تشكيل دهنده آن عبارت است از : تخم مرغ – خمير آرد – ماست – پنير و كره و بسيار مقوي و انرژي زا است.

۷٫ متسوادي ( mtsvadi )

متسوادي يا همان ششليك از غذاهاي پرمصرف و محبوب گرجي هاست و اين را بدانيد كه گرجي ها در درست كردن ششليك در دنيا حرف اول را مي زنند بنابراين در صورت سفر به گرجستان خوردن غذاهاي گرجي از جمله : متسوادي را فراموش نكنيد. متسوادي در گرجي اينجوري تلفظ ميشه كه سه حرف اول ساكن است.

۸٫ چاناخي (chanakhi)

اين غذا كه كمي شبيه چاكاپولي هست با گوشت گوسفند پخته ميشه يه جور خوراك بره كه در قابلمه مسي طبخ ميشه.يه لايه بادمجان و بعد تكه هاي گوشت گوسفند، با سير و گوجه و پياز.

 

۹٫ شكمرولي (shkmeruli)

يه جور خوراك مرغ كه در منطقه راچا در گرجستان پخته ميشه اول مرغ سرخ ميشه بعد برش داده ميشه و سپس با سس سير و شير آغشته ميشه.

۱۰٫ خارچو (kharcho)

خارچو يه غذاي غني و دلچسب هستش كه به درد آب و هواي سرد ميخوره .اين يك نوع غذاي سوپي مي باشد .سوپ گوشت گاو (خارچو) يه غذاي سنتي گرجي، كه با گردو، برنج و پوره گيلاس و گشنيز خرد شده سرو ميشه و همچنين ميتوان به جاي گوشت گاو از گوشت گوسفند يا مرغ هم استفاده كرد و ادويه سوپ هم بستگي به منطقه اي داره كه در اون طبخ ميشه.

رستوران هاي گرجستان

سايه هاي متخي
سايه هاي متخي يك موزه-رستوران است كه با آثار هنري و مردم شناسي گرجستان تزئيين شده است. شما مي توانيد اتمسفر تفليس قديم را در اين رستوران تجربه كنيد. فضاي اين رستوران به منظور اجراي تئاتر «در سايه هاي متخي» طراحي شده است. اگر به دنبال چشيدن طعم واقعي غذاهاي گرجي هستيد، حتماً به اين رستوران برويد.

دزويلي ساخلي
دزويلي ساخلي يعني خانه قديمي. خانه قديمي در پاييندستِ رودخانه كورا قرار دارد و بسيار هم گران است، غذاهاي محلي سرتاسر گرجستان را در اين رستوران با بهترين كيفيت مي توان پيدا كرد، همچنين موسيقي گرجي و رقص محلي گاهي در هنگام صرف شام در محل رستوران اجرا مي شود.

تِرِمُك
ترمك رستوران يا يك كلبه دنج و كوچك به سبك روسي است. بليني و ماكاروني و به خصوص پنكيك هاي رستوران بسيار معروفند. پنكيك ها با قارچ، گوشت، خامه، پنير و ميوه عرضه مي شوند. اگر هم هوس غذاي روسي يا اكرايني داشتيد، اين رستوران انتخاب مناسبي است


برچسب: ، انواع غذاهاي گرجي، با ۱۰غذاي لذيذ گرجستان آشنا شويد، تور لحظه آخري اروپا، رژيم غذايي مردم كشور گرجستان، ليست غذاهاي گرجستان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۳۱:۰۶ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :